۱۳۸۹ خرداد ۸, شنبه

سوال هشتم: آیا ما حق انتخاب داریم !!؟؟

و برای تو ...
"
اگر فکر کنیم که در زندگی کاملاً مسئولیم و باید مراقب تک تک انتخابهایمان باشیم واقعاً جهان طبق قانون کارما با ما رفتار خواهد کرد و به هر کدام از انتخابهایمان پاسخ خواهد داد. بنابراین خوشتر این است که فرض کنیم جهان آنقدر ها سخت گیر نیست و به خود چندان سخت نگیریم به قول حافظ:
گفت آسان گیر کارها از روی طبع / سخت میگرد جهان بر مردمان سختکوش
فلورانس اسکاول شین میگوید : اگر فرض کنی در جهان قانون کارما برقرار است، قانون کارما در زندگیت جاری میشود و تو باید مرتب در حال ارزیابی و انتخاب باشی، اما اگر فرض کنی قانون بخشش در جهان حکم فرماست، همین قانون وارد زندگیت میشود، بارها سبک میشود و بی حساب و کتاب میتوانی از جهان خواسته و آرزو داشته باشی، آنچنان که کودکان هستند، آنان کاملاً قانون بخشش را پذیرفته اند بنابراین هیچ فکر نمیکنند که اگر چیزی میخواهند باید برای آن تلاش کنند یا بهایی بپردازند یا صبر و استقامت و پشتکار داشته باشند آن ها فقط میخواهند و با سماجت میخواهند چرا که داشتن را حق خودشان میدانند!
"
از کتاب ده سوال بی جواب، دکتر سرگلزایی

*: و توی عزیز، من هیچ تلاشی جهت تایید یا تکذیب نوشته های بالا ندارم، فقط انعکاس نکته جالبی بود که خوندم پیرو مذاکراتمون ;)
*: دکی عزیز مرسی از معرفی کتاب، خداییش باید به جای گیر دادن به جناب سرگلزایی، همراهیتون باید میکردم تو جلسات D:

۳ نظر:

مه یار ارجمند راد گفت...

I do not completely agree with neither the concept of Karma(so called the Law of Karma) nor the Buddhism but remember that karma means action and not a simple action. It is an intentional, conscious and willful action
...
Mah

Unknown گفت...

قانون کارما برای این نیست که "مرتب در حال ارزیابی و انتخاب باشی".. برای این نیست که برای خواستن اول حق حسابشو بدی.. برای این است که بی چون و چرا بدی و این دادن در هر صورت به خودت برمیگرده ..بر هم نگرده به یکی دیگر وسط راه رسیده که وضعش خرابتر از منو تو بوده حتما...

حالا از کارم گذشته بگو چی کار کنم؟؟ :D:D

دکی گفت...

ما چاکریم
و دلتنگ